Miten työnantaja voi parhaiten varmistua lisätyön tarjoamisvelvoitteen täyttämisestä?
Koulutus Kaupan liiton jäsenille Ennen uuden työntekijän palkkaamista työnantajan tulee selvittää, voiko tarjolla olevat tunnit tarjota omille, jo työsuhteessa oleville, osa-aikaisille työntekijöille. Miten työnantaja valitsee kenelle lisätyötunnit tarjotaan? Millä tavalla lisätyötunnit voidaan tarjota? Voiko työntekijä kieltäytyä tarjotusta lisätyöstä? Entä milloin voidaan palkata työsuhteen ulkopuolelta lisätöihin? Tule kuuntelemaan Kaupan liiton koulutukseen lisätyön tarjoamisvelvoitteen täyttämiseen liittyvät työnantajavelvoitteet … Lue lisää
Myynnin henkinen puoli – voittavat tulokset valmistellaan oman mielen sisällä
Viime vuosien surulliset tapahtumat ja synkät tulevaisuudennäkymät ovat pistäneet monen myyjän ja myyntiorganisaation mielen matalaksi ja monen tekemisestä on tullut tuskastelua. Totuus kuitenkin on, että asiakkaat tarvitsevat edelleenkin ratkaisuja ongelmiinsa ja ovat valmiita kuuntelemaan näkemyksiä ja tekemään hankintoja, jotka hyödyttävät heitä heidän arjessaan. Miten siis varmistaa kaupallinen keskittyminen oikeanlaisiin asioihin ja asiakkaisiin ilman, että myyntiarki … Lue lisää
Älytön, älyttömämpi tekoäly
Tietotyöläiset ovat singulariteettipisteessä. Tekoäly tulee täysin mullistamaan tavan, millä toimimme. Se on tärkeydessään ja murrospotentiaalissaan verrattavissa siihen, mitä kamera teki kuvataiteelle – kuvataide ei lakannut olemasta, mutta se muuttui olennaisesti. … Lue lisää
Turvallinen ja toimiva työyhteisö
Koulutus Kaupan liiton jäsenille Työturvallisuus on sitä, että fyysiset, psyykkiset ja sosiaaliset työolosuhteet työpaikalla ovat kunnossa. Esihenkilöllä on tärkeä rooli turvallisen ja toimivan työpaikan ja työyhteisön ylläpitämisessä. Koulutuksessa keskitytään esihenkilön … Lue lisää
Työpaja: Näin rakennat voittavan myynnin pelikirjan
Keskustelu myynnin pelikirjoista käy kuumempana kuin koskaan, eikä ihme, sillä pandemia paljasti puutteita organisaatioiden kriittisissäkin myyntitoiminteissa. Myynnin pelikirjan tavoitteena on toimia ajantasaisena arjen apuvälineenä myyjille, sekä varmistaa, että tehokkaimmat myynnin toimintamallit jalkautuvat jokaiselle myynnin tekijälle roolista ja kokemuksesta riippumatta. Näin varmistetaan, että myynnin tekijät eivät sähellä sokkona päivän fiiliksen mukaan, vaan kullakin on käytössään arjessa … Lue lisää
Voittavan myyntijoukkueen rakentaminen
Myynnissä onnistuminen on jokaisen organisaation kasvun edellytys. Menestyvän ja oikein roolitetun myyntitiimin kokoaminen on tehokkaan myynnin johtamisen kulmakivi. Minkä tahansa tiimin kokoonpano vaikuttaa merkittävästi tiimin tehokkuuteen ja tuottavuuteen. Tiimiläisten yhteensopivuus luontaisissa ominaisuuksissa, työntekotaipumuksissa ja motivaatiossa parantaa sitoutumista ja hyvinvointia, mutta myös suorituskykyä ja sitä kautta myyntituloksia. Lämpimästi tervetuloa mukaan oppimaan, miten rakennat voittavan ja hyvinvoivan … Lue lisää
Johda itseäsi ja vahvista henkistä suorituskykyäsi
Elämässä, töissä ja maailmassa tapahtuu paljon asioita, joihin emme voi vaikuttaa. Voimme kuitenkin vaikuttaa siihen, miten tapahtuviin asioihin suhtaudumme ja kuinka käyttäydymme. Stressiä ja painetta voi oppia hallitsemaan, omaa resilienssiään … Lue lisää
Työajan tasoittumisjärjestelmä ja työvuoroluettelo, osa 1
Koulutus Kaupan liiton jäsenille Tehokkaan työvuorosuunnittelun täsmäkurssi Mitä jokaisen työsuhdeasioiden parissa työskentelevän tulisi tietää työvuorosuunnittelusta. Tämä viiden osan kurssi on tarkoitettu Kaupan alalla työskenteleville esihenkilöille, työvuorosuunnittelijoille, juristeille, sekä talous- ja … Lue lisää
Social Selling myyjälle
Myynnissä toimivat ammattilaiset ovat varmasti kuulleet termistä social selling, mutta kuinka moni on aidosti päässyt pöhinästä pintaa syvemmälle ja saanut teemasta omaan myyntiarkeen jotain konkreettista? Toimiiko LinkedIn aidosti täydellä teholla … Lue lisää
Asiakastyytyväisyysindeksi 2023
Torstaina 23. marraskuuta, keskitytään tarkastelemaan, kuinka hyvin kaupan ala on onnistunut täyttämään asiakkaiden odotukset, kun Kaupan liitto ja Erikoiskaupan liitto ETU ry julkaisevat vuoden 2023 Asiakastyytyväisyystutkimuksen vähittäiskaupasta Suomessa. Julkistus toteutetaan verkkotapahtumana. Tutkimus perustuu Kaupan liiton pääekonomisti Jaana Kurjenojan ja Tampereen yliopiston työelämäprofessori Lasse Mitrosen kehittämään asiakastyytyväisyysindeksiin. Indeksin taustalla on runsas 20 000 asiakasarviota 58 vähittäiskaupan … Lue lisää