
Häiriköivät ja uhkailevat asiakkaat – miltä häirikön kohtaaminen tuntuu, mitä voi tehdä etukäteen ja mitä jälkihoito voisi olla?
Tässä seminaarissa jaetaan kokemuksia aidoista hankalista ja uhkaavista tilanteista, vinkkejä toimivista käytännöistä ja onnistuneista kampanjoista häiriökäyttäytymisen varalle. Tilaisuus on tarkoitettu niille, jotka päivittäisessä työssään käsittelevät tapahtuneita uhkatilanteita ja pohtivat keinoja ennaltaehkäistä uusia. Asiaa ei lähestytä pykälien vaan elävän elämän aitojen kokemusten kautta.
Tilaisuus järjestetään hybridinä, eli voit osallistua tilaisuuteen joko paikan päällä Ässäkeskuksessa tai webinaarin kautta. Tilaisuus on maksuton ja avoin Kaupan liiton jäsenille ja jäsenliittojen jäsenille.
OHJELMASSA
8.45-9.15 Aamukahvi
9.15-
Tervetuloa ja johdatus aiheeseen
riskienhallinnan päällikkö Janne Ahtoniemi, SOK ja työsuhdeasiantuntija Anniina Ulvila, Kaupan liitto
Miltä tuntuu kohdata uhkailua ja häirintää?
työympäristö- ja tasa-arvoasiantuntija Erika Kähärä, PAM
Myyjien kertomia kokemuksia
Miten meillä varaudutaan asiakkaiden häiriköintiin ja väkivallan uhkaan
turvallisuuspäällikkö Jari Kuisma, Lindex Group
Uhka- ja väkivaltatilanteen jälkihoito
työpsykologi Janne Riste, Kesko
johtava työhyvinvointiasiantuntija Satu Ylitalo, SOK
Paneelikeskustelu uhkailuun ja väkivaltaan varautumisesta sekä häiriötilanteiden käsittelystä työpaikalla
Kokemuksia Kohtaa kivasti -kampanjasta
työhyvinvointi- ja työsuojelupäällikkö Katja Kemppainen, Osuuskauppa Keskimaa
Loppusanat
Terhi Kuljukka-Rabb, Kaupan liitto
12.00 Tilaisuus päättyy
Lämpimästi tervetuloa!